Kategori: Djurmutanter

Djurmutanter och de specifika regler för dessa som kommer med boken Genlab Alfa och diverse webmaterial.

Hjortdjur

Älgar är vanligast (i alla fall i Skandinavien efter katastrofen) men även renar, rådjur och hjortar förekommer. Till skillnad från övriga arter har älgarna sällan fasta revir och bosättningar, utan strövar fritt genom Paradisdalen (och senare Zonen).Continue reading

Lurvig

Du har tjock, varm päls som både skyddar mot hugg och slag. Du kan spendera en VP för att slippa slå ett slag för att motstå effekterna av köld. Du kan även spendera en VPContinue reading

Svin

Svinens klan föddes upp på ett Genlab, men dessa individer har på något sätt undkommit fångenskapen. Arter: Gris, Vildsvin, Vårtsvin, Skäggsvin Bästa Grundegenskap: Skärpa Labbnamn: Grisar döps efter stjärntecknens symboler, på latin. Ex: Gemini 74, Libra 66.Continue reading

Hunddjur

Arter: Hund, Hyena, Räv, Varg Bästa Grundegenskap: Insikt Labbnamn: Hunddjur döps efter astronauter, satelliter, och planeter. Ex. Gagarin 17, Laika 09, Aldrin 53, Teresjkova 72, Sputnik 18. Förmågor: Jaktsinne, Lurvig, Löpsnabb, Nattsyn, Rovattack, Svans, Varningsrop

Dvala

Du har förmågan att försätta dig i en dvala, som gör att du varken behöver mat, vatten eller ens luft. För att slippa äta och dricka måste du lägga en VP per dygn. För att slippa andas måste duContinue reading

Horn

Du bär en ståtlig krona av horn på huvudet, och du kan använda dessa till både anfall och försvar i obeväpnad närkamp. För varje vildsinnespoäng (VP) du spenderar innan du slår för att slåss (oavsett om du anfaller eller parerar) fårContinue reading