Meny

Regler & System

Motståndsslag
Ett regeltillägg i Zonkompendium 5 la till motståndslag till reglerna. I och med den nya startboxen så blev de även officiella regler: Ibland räcker det [...]
Mutationstabell
SLUMPLISTA ÖVER MUTATIONER T66 Mutation 11. Amfibisk 12. Eldsprut 13. Fyrarmad 14. Hoppförmåga 15. Hyperreflexer 16. Insektoid 21. Insektsvingar 22. [...]
Överhettning
Modulerna är mycket kraftfulla, men det finns en risk med att använda dem. De belastar din kraftkälla och robotkropp rejält och om du har otur kan du [...]
Vildsinneseffekter
likhet med mutationerna i Mutant: År Noll är djurförmågorna inte riskfria att använda. När du släpper fram vilddjuret finns risk att du förlorar kontrollen [...]
OCP Urban Pacificator
Ett kraftigt underrede, för att kunna stå stadigt när tunga vapen avfyras från enheten. Egenskap a ka Värde Servo (srv) Styrka (str) 3 Stabilitet (stb) [...]
ACCELERATOR
Du har modifieringar som gör att du kan agera med otrolig hastighet. Du kan: Öka ditt initiativslag med +2 per EP. Du måste bestämma om du ska [...]
Förhörsfunktion
Du har en modul som låter dig neutralisera levande varelser och pressa dem på information. Du kan: Bedöva en levande varelse på armlängds avstånd. För [...]
Grav-Grip
Denna modul låter dig att koppla på en miniatyr gravitationsfält runt fötterna på ert underrede (kan därför bara monteras på just underredet), och ger dig [...]
Fenix MK43 Rey
En robotskalle med tjock pansar och militärt syfte. Egenskap a ka Värde Servo (srv) Styrka (str) 1 Stabilitet (stb) Kyla (kyl) 2 Processor (prc) Skärpa [...]