Meny

Taggarkiv: Krubb

FRYSLAGRING
Väl isolerad box, kyld med en värmepump. Folket kan på ett tillförlitligt sätt lagra mat kyligt och säkert under lång tid. Men endast ett spelmöte med ett [...]
KÖLDLAGRING
Box grävt ned under jorden. Den är väl isolerad och kyls med isbitar. UN-krav: Teknologi 5 Övrigt krav: Periodisk tillgång på is Slå för: FÖRSTÅ SIG PÅ [...]
TÅG
När ångtåg börjar rulla genom Zonen har ett stort steg tagits mot att återupprätta forntidens civilisation. UN-krav: Teknologi 30 Övrigt krav: Ångmaskin, [...]
FOLKÄGANDE
Folket förbjuder allt personligt ägande. Alla mutanter ska arbeta för det gemensammas bästa och resurserna fördelas åt alla efter behov. UN-krav: Krubb 30 [...]
VÄG
Förvandlar någon av Zonens stigar till en väg som enkelt går att följa med en vagn, motorkärra eller annat hjulfordon. Detta projekt kan väljas flera [...]
FARTYG
Ett stort skrotskepp, större än någon skrotskalle kan bygga på egen hand. Det kan drivas av ånga om Folket har utvecklat ångmaskinen, annars av segel eller [...]
STALL
Etterbestar och andra djur ute i Zonen kan användas som riddjur av Folket – men de måste tämjas först. UN-krav: Krubb 10 Slå för: kämpa på eller känna [...]
UTPOST
Folket har hittat en skyddad plats i Zonen och börjar göra den till sin UN-krav: Krubb 10 Övrigt krav: Sektor med rötnivå 0 (röt-oas) utforskad och alla [...]
MARKNAD
Byteshandel har alltid förekommit i Arken, men med en särskild marknadsplats blir handeln mer välorganiserad. UN-krav: Krubb 10, Kultur 10 Slå för: [...]